Dupoki z rodziny dim sum

Znów odwiedziliśmy nasz jedzeniowy zakątek w Ulu Pandan tym razem nie daliśmy się wykazać restauracji: japońskiej, koreańskiej, amerykańskiej i pizzeriom, tylko usiedliśmy w food court- cie i każdy z nas zjadł to co lubi najbardziej.

Jumbo kraby

Zaprzyjaźniony z nami smakosz od długiego czasu polecał nam restaurację gdzie serwują najlepszego kraba w mieście. Od czasu gdy jedliśmy kraba, minęło już ponad pół roku więc postanowiliśmy dać skorupiakowi jeszcze jedną szansę.

Thaipusam

Kolejne święto za nami tym razem bez dnia wolnego, ale za to wyjątkowo widowiskowe. Podczas pełni księżyca w styczniu lub lutym (według tamilskiego kalendarza w miesiącu thai) świętuje się narodziny boga wojny Murugana, młodszego z synów Śiwy i Parwati.

Po hiszpańsku

Korporacja wyciska z Żywiciela wszystkie soki. Codziennie pan mąż wychodzi do pracy chwilę po ósmej rano, a wraca tuż przed dziewiątą wieczorem. Oj, zatęskniliśmy za Europą i jej godzinami pracy. Za europejskim jedzeniem też zatęskniliśmy.

Więcej ludzi niż kwiatów

Namówiona przez uliczne billboard-y Kura bardzo chciała zobaczyć coroczną wystawę kwiatów na wyspie Sentosa. Na kwiatową wyprawę namówiła panią I, ale jej synek się rozchorował i pani I musiała zrezygnować z podziwiania kwiatów.

Chiński Nowy Rok - przygotowania

Zaczęliśmy 4 dniowy weekend. W poniedziałek i we wtorek ulice się wyludnią i zamkną się wszystkie sklepy, food court-y i centra handlowe prowadzone przez Chińczyków. Cześć sklepów i punktów gastronomicznych będzie zamknięta również w niedzielę, a Chińczycy zostaną w swoich domach lub odwiedzą swoje rodziny.

Chleb dla Janka

Pracowy kolega Żywiciela powiedział wtedy, że w latach 70 XX wieku, w Malezji obcokrajowcy ciągle prosili pewnego ulicznego kucharza o smażenie omletów z cebulą. Postanowił więc stworzyć coś co by zasmakowało jego klientom i włożył usmażony omlet do długiej bułki doprawił sosem chili i nazwał to Roti Johna.

Światło świąt

Filipińska legenda opowiada o królu, który przed śmiercią, chciał ustanowić następcę tronu. Pewnego ranka wręczył swoim synom po pięć monet i kazał zapełnić za te pieniądze szopę w zamku

Moda i uroda

Przychówek przywykł do tego, że jego blond włosy i bardzo jasna cera wzbudzają sensację, jednak ani my ani nasz dzieciak nie byliśmy przygotowani na publiczny, zbiorowy zachwyt.

Kuchnia chindian czyli kolacja na dachu

Na tą restaurację trafił przypadkiem Żywiciel w internecie. Otworzyła się zaledwie trzy tygodnie temu na dachu sześciopiętrowego sklepu z hinduskiej dzielnicy - Mustafa Center. Restauracja Kebabs'n'Curries serwuje jedzenie typowe dla hindusów i kuchnię chindian czyli chińskie jedzenie przyrządzane na sposób hinduski.

Wesołego Deepavali

Mamy kolejną sobotę w środku tygodnia czyli Deepavali (Depawali, Dipavali, Dewali, Diwali, Divali, Dipotsavi, Dipapratipad, दीपावली).

środa, 26 lutego 2014

Ja mam 20 lat

  • Ciociu, a ile ty masz lat? - zapytała Jing nowa koleżanka Przychówka 
  • Sto - zażartowała Kura i zobaczyła dziwny grymas na twarzy Jing
  • Ona zawsze jest taka sztywna? - zapytała Kura gdy Jing poszła do domu
  • Wszyscy Koreańczycy jakich znam są tacy - stwierdził Przychówek 
Kura podrapała się w głowę, a gdy spotkała swoją polską koleżankę, która przez kilka lat mieszkała w Korei opowiedziała jej o Jing.
  • Ha ha ha ... ty się ciesz, że Jing nie zaczęła cię w stopy całować - powiedziała koleżanka 
  • Mnie w stopy? - dopytywała Kura 
  • A tak - powiedziała koleżanka 
Chwilę potem wyjaśniła, że koreańskie dzieci pytają o wiek by wiedzieć jak okazywać szacunek. Kilka lat różnicy zobowiązuje do pokłonu, którego głębokość zależna jest pozycji. Koreańskie dziecko widząc mamę koleżanki powinno mieć nos na wysokości własnego pasa, a mijając znajomą staruszkę tuż przy kolanach.
  • Do dlatego Koreańczycy są tacy wysportowani - pomyślała Kura i uzmysłowiła sobie, że walnęła gafę, którą należy szybko odkręcić.
  • Jing ja nie mam sto lat. My sobie w Polsce tak żartujemy jak nie chcemy powiedzieć ile lat mamy naprawdę - wyszeptała Kura i zobaczyła uśmiech Jing
  • Moja mama ma 20 lat, ale nie mówi nikomu - żartował Przychówek
  • Jesteś bardzo młoda. Jak mogłam na to nie wpaść. Przecież nosisz trampki - powiedziała Jing popiskując
Kura uśmiechnęła się serdecznie i poszła z dzieciakami na gofry. Skoro ma 20 lat na dużo może sobie pozwolić.

16 komentarze:

Ania gofry już dawno zjedzone...mój był tak pyszny, że postanowił zostać w moich biodrach. ;)

Haha, rewelacja! Kuro, dla mnie to masz nawet 18!

Kuro, czasem komentarze piszesz jeszcze lepsze niz teksty :D

Kochany synek!! wie, co powiedziec :D. Jing też przeurocza :). No tak, trampki zobowiązują :D. Ubawiłam się :)

Też się naczytałem o tym, ze Koreańczyk/Koreanka w drugim zdaniu zapyta o wiek..
Po dwóch miesiącach w Korei, mając do czynienia zarówno z nastolatkami, równolatkami i starszymi od siebie, stwierdzam, że jest to taka sama prawda, jak fakt, ze telefony komórkowe z zagranicy w Korei nie będą działać(tak twierdzi nawet m.in dostawca usług GSM z polski, z którego korzystam). Uprzejmie donoszę, że stara Nokia śmiga z tutejszą kartą SIM, a do tej pory nikt mnie nie spytał o wiek.
Może to z powodu srebra na skroniach ;)

Muszę koniecznie zacząć nosić trampki :)

Prezenty 18 to ja mam na jedną nogę ...drugie 18 na drugą a resztę pomińmy milczeniem. ;)

Świecieodpodszewski Ciebie nikt o wiek nie zapytał, bo pewnie u Ciebie nie zachodzi wątpliwość, że jesteś młoda ( lub stara ;)). O wiek nie zapytała mnie dorosła kobieta tylko dziewczynka i wcale się jej nie dziwię. W kanon jej się nie mieszczę, bo cudak jestem... Mam zmarszczki i bardzo je lubię, noszę jeansy, sandały i trampki i nie wydaję majątku na torebki ( chociaż mąż myśli inaczej).
Jing nie jest głupia domyśliła się, że chcę być traktowana jak ciut przerośnięta koleżanka, przecież gdybym miała 20 lat musiałabym urodzi Przychówka jako 8 latka. Ja zdecydowanie lepiej się czuję gdy zamiast pokłonu i sztywnego " good morning" słyszę " hello " i widzę szczery uśmiech.
Na telefonach się nie znam i nie wiem gdzie co i jak działa więc się nie wypowiem...

Wstałam rano zasmarkana, z bolącym gardłem i co się z tym wiąże, bez humoru. Informacja o wieku trampkowym przyprawiła mi banana na twarz. Po dwóch dekadach mam znowu 20 lat :)

Czuję się młodo, to fakt, a poza tym żona twierdzi, że lubi te przetykane srebrem skronie(pewnie tak mówi, bo myśli, że uważam iż wydaje majątek na torebki;)
Koreańskie dzieci albo się kłaniają, albo ćwiczą swoja angielszczyznę rzucając "hello" albo piszczą i się rumienią(zwykle płeć mi przeciwna).
To co chciałem zawrzeć w poprzednim komentarzu to fakt, iż nie zawsze to, czego dowiemy się o danym kraju z opisów na zewnątrz, sprawdza się w rzeczywistości.
Owszem, są trzy poziomy zwracania się do osób a)równych wiekiem lub statusem w grupie, b) starszych/ważniejszych, c) seniorów/big bossów w koreańskim języku. Ba, nawet w autobusie ustępowanie miejsca starszym jeszcze działa(notabene ciekawym obyczajem jest kładzenie siatek z zakupami/torebek/szkolnych plecaków na kolanach osoby, której się ustąpiło miejsca). Za to już w metrze-prawo dżungli, babcia może mieć 100 lat i chodzić o kulach, gdyby nie fakt, że są specjalne miejsca dla osób starszych, kobiet z dziećmi etc; to młodzież z nosem przyklejonym do ekranu smartfona nie ruszy tyłka. Chyba że ją pogonią :D

Będąc w Japonii tez ustalano mój wiek aby panie pomagające (hostessy) wiedziały jak maja mnie traktować, w końcu ustaliłyśmy, że mama san będzie ok, przy tym było dużo śmiechu, ale ja wtedy byłam na mistrzostwach świata w la w Osace, może dlatego?
j

a sprawa była i jest bardzo ważna dla małej Koreanki, bo: "W Korei pytanie o wiek jest jednym z częściej zadawanych, nawet podczas pierwszego spotkania. Odpowiedź pozwala na umiejscowienie osoby na odpowiednim szczebelku społecznej hierarchii. Do starszej od siebie osoby należy się bowiem zwracać używając określonego kanonu słów i zwrotów grzecznościowych; z osobą młodszą można sobie już natomiast pozwolić na pewną nonszalancję." http://wkorei.blogspot.kr/2014/03/koreanski-system-obliczania-wieku.html

Kuro, z wielkim utęsknieniem czekamy na świeżutkie wpisy :)

Prześlij komentarz